Л.З №2
творчі завдання
1.
Телекомунікаційний проект «створення казки»
Цей телекомунікаційний проект можна проводити за схемою «Школа—школа». Він може бути міжнародним з основним предметом — російською або іншою іноземною мовою. Названий проект-гра проводиться у вигляді Internet-змаган- ня. Це груповий проект, який складається з невеличких індивідуальних. Дві команди з різних шкіл утворюють редакції журналу ( у кожного журналу своя назва). Кожен член редакції отримує свій порядковий номер (номер журналу). Додому обом командам дається завдання вигадати історію, яка стане початком казки. У групах (редакціях) обговорюються варіанти початку казки, з яких і обирається кращий.
Порада: обирати найкращий початок казки бажано таємним голосуванням після обговорення у класі. По-перше, як свідчить досвід, це менше «зачепить» самолюбство дітей, подруге, привчить до демократичних норм життя під час на вчальних занять.
Перша (за домовленістю або внаслідок жеребкування) команда (редакція) починає казку. Для проведення жеребкування можна домовитися одночасно надіслати повідомлення з будь-якою двозначною цифрою. Той, чия цифра більша, починає першим.
Наведемо можливий початок для описаного проекту.
Жив собі маленький дзвіночок. Коли він з’явився на світ, то був дуже гарний: блискучий і дзвінкий. Усі казали, що на нього чекає велике майбутнє. Може, коли він виросте, стане великим дзвоном, голос якого почує весь світ. І ось настав той день, коли дзвіночок повинен був почати велике свято. Наближалася урочиста мить. Але, який жах…
На найцікавішому місці казку необхідно обірвати. У редак цію іншого журналу надсилається електронний лист з таким текстом: «Продовження буде в журналі «…» в номері «...». Учень з проектної команди іншої школи, номер якого названий, має підхопити сюжетну нитку і продовжити оповідь. Учень повинен вигадати своєрідний розвиток сюжету і перервати розповідь на найцікавішому місці і т. д. Коли усі учасники проекту, крім одного, візьмуть участь у створенні свого епізоду казки, лист передостаннього учня до останнього закінчиться словами: «Закінчення в журналі «...», в номері «...».
Кожний отриманий лист із черговим епізодом казки жваво обговорюється учнями всього класу (хоча над проектом працює невеличка група — про це йтиметься далі), але припущення щодо можливого розвитку сюжету робити заборонено: наступний учень повинен створити свій епізод самостійно. Можна лише поділитися думками про те, що очікували почути в тому чи іншому уривку казки після його створення й оприлюднення.
Листи надсилаються в певний день. Про це домовляються перед початком роботи. Кількість учасників проекту — 5–6. Коли у проекті бере участь більша кількість дітей, учні втрачають зацікавленість і захоплення. Затягувати термін виконання також не варто: якщо надсилати листи раз у 3 дні —збережеться напруга і захоплення. Таким чином тривалість проекту буде складати місяць.Після того, як казку дописано до кінця, можна поспілкуватися за допомогою програм для спілкування в мережі Internet (див. Додаток Й) в режимі реального часу. Це може бути і обмін голосовими повідомленнями, а за наявності веб-камери учасники дискусії можуть навіть побачити один одного. Мета: визначити «Редакцію», чиї «номери» були найбільш цікавими. Кожна редакція називає власні досягнення і недоліки роботи після обговорення у групі і після оцінки проектної роботи учителем (самооцінювання і оцінювання учителем) і «вислуховує» іншу редакцію, не забуваючи про правила поводження. Результатом має стати визначення переможця. Крім того, таємним голосуванням пропонується визначити найкращий «номер» журналу, іншими словами, чийсь індивідуальний проект — уривок створеної казки. Цей учень також стає переможцем.
Переваги подібної роботи очевидні: розвиток зв’язного мовлення, комунікативних здібностей, комп’ютерної грамотності, вміння оцінювати власну роботу і роботу інших, вміння вести діалог і цивілізовану дискусію, прислухатися до чужої думки, критично ставитися до власної роботи, розвиток творчих здібностей, демократичних норм спілкування, розширення знань про казку. Цю гру можна проводити в різних класах:
у5–6класахскладаємоказку,у 7–9—оповідання.Предметом,
урамках якого може проводитися проект, можуть бути мови: рідна, російська, англійська, німецька; літератури: українська, зарубіжна, російська. Це залежить від того, який учительпредметник керує проектом.
Цей вид роботи показує, що для багатьох дітей важко фантазувати на вільну тему, тому пропонувати цей проект необхідно спочатку здібним учням: їх таланти можуть проявитися під час роботи значно яскравіше, ніж на звичайному уроці. Саме ці діти повинні взяти на себе навчання проектній роботі інших (хоча б одного однокласника). Таким чином, як вже зазначалося, знання азів проектної роботи в малій групі почнуть поширюватися в межах усього класу. При чому консультантами і вчителями у цьому процесі будуть самі діти. Це буде працювати на розвиток життєвих компетенцій і комунікативних здібностей, а також збереже час учителя.
Комментариев нет:
Отправить комментарий